Limingan kunnan ylemmälle taholle ei kelpaa Perussuomalaiset ministerit

Liminka-Lumijoen Perussuomalaisten Syyskokous 2015

Julkilausuma

Limingan kunnan ylemmälle taholle ei kelpaa Perussuomalaiset ministerit

Torstaina 15.10.2015 tarjoutui nykyaikana harvinaislaatuinen tilaisuus Limingan kunnalle kertoa itsestään ja toiveistaan ulkoministeri Timo Soinille. Ulkoministeri Soini tapasi Venäjän ulkoministeri Lavrovin Oulussa 14.10.2015 ja vierailun jälkeen 15.10.2015 hänellä oli Oulussa puolituntia aikaa keskustella Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan Piirin alueelta valittujen henkilöiden kanssa. Yksi valituksi tullut oli Liminka-Lumijoen Perussuomalaisten sihteeri Tuomas Okkonen.

Kun yhdistyksemme sai tiedon valinnasta, teki yhdistyksen hallitus päätöksen, että kysymme, haluaisiko Limingan kunta lahjoittaa jotain Limingasta kertovaa Ulkoministerillemme. Samalla voisimme kutsua hänet kunnanpuolesta tulevan vuoden tapahtumiin. Olimme yhteydessä kunnasta Mikko Ihalaiseen, joka innostui ideasta ja ehdotti lahjaksi Liminganlahden luontokirjaa. Samalla Mikko varmisti, että ei varmaan haittaa, jos hän kysyy kirjaan omistuskirjoituksen kunnanjohtajalta. Meille ehdotus sopi paremmin kuin hyvin. Meni noin puolituntia ja Mikko ilmoitti meille, että kunnan ylemmältä tahoilta on tullut viesti, että mitään ei saa kunnan puolesta ulkoministerille viedä.

Ilmeisesti kunnan ylempitaho on päättänyt, että joko vain tiettyjen puolueiden ministereille voidaan esitellä Liminkaa, tai sitten Limingalla menee niin hyvin, että voimme unohtaa yhteydenpidon maamme suurimpiin päättäjiin.

Marko Pernu, Tuomas Okkonen, Asko Laukkanen, Masi Eberhardt